Dünyanın bir ucundan diğer ucuna her biri 3 bin ton ağırlığında 22 yük gemisi taşımak istiyorsanız Blue Marlin’den iyisini bulamazsınız.
Blue Marlin, dünyadaki en sıra dışı deniz taşıtlarından biri. 75 bin tona kadar yük taşıyabilen gemi; oyuncak, televizyon ya da kahve yerine başka gemiler ve petrol sondaj platformları taşıyor.
Örneğin, ABD Donanması’na ait USS Cole destroyeri, 2000 yılında Yemen’in Aden limanında saldırıya uğradığında ABD’ye Blue Marlin’le getirilmişti.
Avustralya Donanması da İspanya’dan aldığı uçak gemisini Blue Marlin’le taşıdı.
Blue Marlin’in uzunluğu 217, derinliği ise 42 metre . Geminin güvertesi iki futbol sahası büyüklüğünde. 13 deniz mili hıza ulaşabilen gemi 17 bin beygir gücüne sahip dizel motorlarla hareket ettiriliyor. Blue Marlin’de 24 kişi çalışıyor.
Gemiyi yürütmek ise yüzen bir iş merkezini yürütmek gibi.
Blue Marlin’e bu gemileri yükleyebilecek kadar büyük vinç bulmak neredeyse imkansız. Dolayısıyla gemi tasarlanırken çok akılcı bir uygulama yapılmış.
Blue Marlin’in güvertesi suya batabiliyor. Hatta tanklarının tamamı suyla dolduğunda, güvertesi su yüzeyinin 13 metre altına kadar inebiliyor.
Gemiler ve sondaj platformları yüzdürülerek geminin hizasına getiriliyor. Tanklar boşaltılarak güvertenin seviyesi yükseltiliyor.
Blue Marlin’in bugüne kadar taşıdığı en büyük kargo, BP’ye ait petrol sondaj platformu Thunder Horse oldu.
60 bin ton ağırlığındaki platform, Kore’den Meksika Körfezi’ne 16 bin mil taşındı. Dünyanın en büyük offshore petrol arama düzeneği olan platformun değerinin 1 milyar dolar olduğu belirtiliyor.
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr
Yorumlar
Yorum Gönder